Основна мета роботи психологічної служби КЗ "ДНЗ № 268" - є охорона психічного здоров'я дітей і учасників навчального виховного процесу. Створення умов для індивідуального розвитку особистості дитини. У процесі навчальної діяльності, стимулювати пізнавальний, мовленнєвий, особистісний розвиток дітей.

Основні завдання роботи психологічної служби ЗДО:

  • підвищення адаптивних можливостей дітей ранніх груп та молодших;
  • створення атмосфери співпраці між педагогами, дітьми та батьками;
  • створення умов для повноцінного і гармонійного розвитку дітей освітнього процесу;
  • допомога дітям у кризових ситуаціях ( проблеми ВПО,малозабеспеченим та багатодітним родинам);
  • формування психологічної готовності дітей до навчання у школі;
Діяльність практичного психолога з дітьми раннього віку (2-3 рік життя)

Мета: створювати оптимальні умови для адаптації дитини в закладу дошкільної освіти.

Завдання:

  • відстежувати психічний розвиток дітей раннього віку;
  • сприяти і допомагати в адаптації дітей до закладу дошкільної освіти;
  • вивчення нервово - психологічного розвитку дитини раннього віку;
Діяльність практичного психолога з дітьми молодшого віку (4 рік життя)

Мета: формувати в особистості дитини, як суб'єкта міжоособистісних стосунків, розвиток емоційної сфери та створення умов для збереження психічного здоров'я дітей.

Завдання:

  • виявляти дітей з ознаками дезадаптованої поведінки;
  • допомогати в адаптації дітей до закладу дошкільної освіти;
  • формувати вміння долати негативні емоційні стани: страхи,тривожність;
  • встановлення взаємовідносин з однолітками через гру;
Діяльність практичного психолога з дітьми молодшого віку (5 рік життя)

Мета: сприяти формуванню сфери взаємостосунків між людьми.

Завдання:

  • створення умов для розвитку творчої дитини;
  • формування рівня комунікативних навичок;
Діяльність практичного психолога з дітьми старшого віку (6 рік життя)

Мета: створювати умови для подальшого навчання дитини в школі, та розвитку творчої особистості.

Завдання:

  • виявити творчі здібності та обдарованість дітей старшого дошкільного віку;
  • психологічний супровід обдарованих дітей,розвиток уяви та творчих здібностей;
  • визначення психологічної готовності дитини до навчання у школі;
  • розвивати емоційно - вольову сферу дошкільників;
Робота практичного психолога у спеціалізованих- логопедичних групах

Мета: надати комплексну психолого - педагогічну допомогу дітям, які мають порушення мови.

Завдання:

  1. створювати середовище психологічної підтримки дітям з порушеням мови;
  2. здійснювати корекцію на розвиток пізнавальної та емоційно - вольової сфер дошкільника;
  3. формувати соціально - комунікативну та сенсорно - пізнавальну компетенцію у дітей з мовленнєвими порушенями.

Рекомендації батькам по підготовці до вступу малюка в дитячий садочок

  1. Готуйте дитину до спілкування з іншими дітьми і дорослими: відвідуйте з малюками дитячі парки і майданчики.
  2. Дізнайтись розпорядок дня в групі і набльзьте режим дитини вдома до розпорядку дня в групі.
  3. Обговоріть з дитиною.що позитивного є в дитячому садочку( нові товариші, багато іграшок). Важливо, щоб малюк не боявся, - тоді йому легше звикати.
  4. Відвідайте дитячий садок, в той час коли, діти на прогулянці і познайомте свого малюка з вихователькою і дітьми.
  5. Не обговорюйте при малюку проблем, що хвилюють вас, пов'язані з дитячим садочком.

Поради батькам визначити готовність дитини до дитячого садка

  • Останнім часом вдома дитина стала нудьгувати, не може знайти собі заняття.
  • Маля здатне кілька годин на день проводити без мами.
  • Дитина розбірливо може виразитисвої проблеми словами.
  • Малюнок уже досить спритний, вміє самостійно їсти і пережовувати,вдягає і знімає із себе основні предмети одягу.
  • На прогулянці малюк сам підходить до дітей на майданчику, намагається вступити в контакт. Він не просто віднімає іграшку - у свого товариша, а залагоджує конфлікт словами: "Це моє!".

Як перевірити готовність дитини до школи: практичні поради психолога

Під психологічною. готовністю до щкільного навчання розуміють необхідний і достатній рівень психічного розвитку дитини для засвоєння шкільної програми в умовах навчання в колективі однолітків. Психологічна готовність до школи - це комплексний показник, що дозволяє прогнозувати успішність чи неуспішність навчання першокласника.

Психологічна говність до школи включє в себе такі параметри психічного розвитку:
  1. Інтелектуальна готовність - фізіологічна готовність мозку до навчання;
  2. Вольова готовність - здатність робити щось всупереч складнощам;
  3. Соціальна говність - навички спілкування з іншими;
  4. Мотиваційна говність - "навіщо мені школа?";
  5. Фізичне дозрівання - готовність тіла до навчання;

Як полегшити адаптацію дитині адаптацію до школи?

  1. Розповісти про свій позитивний досвід школярства, показати перші шкільні фотографії.
  2. Не боятися називати емоції та хвилювання: свої і дитини.
  3. Сприяти формуванню довірливих стосунків з учителем.
  4. Варто розповісти дитині, про навчання корисне, у школі обов'язково з'являться нові друзі, з якими весело проводити час.
  5. Водночас, не варто не казати дитині про можливі труднощі, бо тоді школа виглядатиме ідеальним місцем. Пообіцяйте дитині свою підтримку, якщо виникнуть проблеми.
  6. Нову роль засвоїти нелегко, бо це щось не відоме, а невідоме викликає напругу, насторожує.Тому краще новою роллю не лякати ("от підеш до шеоли. і буде тобі лихо:вчитимешся з ранку до ночі, там тебе сваритимуть..."), а знайти в ній щось цікаве, те, що сподобається дитині, викличте інтерес.
  7. Якщо дитина дуже переймається, що не впорається з новою роллю, варто сказати їй, що хвилюватися - це нормально.

Рекомендації для батьків з виховання дітей з синдромом дефіциту уваги,з гіперактивністю

  • У своїх відношеннях з дитиною підтримуйте позитивну установку.Хваліть його і в кожному випадку, коли він цього заслуговує, підкреслюйте успіхи. Це допомагає закріпити впевненість дитини у власних силах.
  • Уникайте повторення слів "ні" і "не можна".
  • Говоріть стримано, спокійно.(бо крики збуджують дитину).
  • Давайте дитині лише одне завдання на певний відрізок часу, щоб він міг його завершити.
  • Заохочуйте дитину за всі види діяльності, які потребують концентрації уваги (наприклад, робота з кубиками,конструктором).
  • Підтримуйте чіткий розпорядок дня.
  • Оберігайте дитину від втоми, оскільки вона приводить до зниження самоконтролю і наростання гіперактивності.
  • Давайте дитині можливість витрачати надмірну енергію. Корисно спортивні заняття,біг,плавання,але не боротьба чи бокс тому,що ці види спорту травматичні.

Кілька порад батькам із формування в дітей адекватної самооцінки

  • Не оберігайте дитину від повсякденних справ,не прагніть вирішувати за неї всі проблеми, але і не перевантажуйте її тим, що їй непосильно. Нехай дитина виконує доступні їй завдання і одержує задоволення від зробленого.
  • Не перехвалюйте дитини, але ї не забувайте заохочувати її, коли вона цього заслуговує.
  • Заохочуйте в дитині ініціативу. Нехай вона буде лідером усіх починань, але також покажіть, що інші можуть бути краще її.
  • Не забувайте заохочувати інших у присутності дитини. підкресліть достоїнства іншого і покажіть, що ваша дитина також може досягти цього.
  • Показуйте своїм прикладом адекватність ставлення до успіхів і невдач. Оцінюйте у голос свої можливості й результати справи.
  • Не порівнюйте дитини з іншими дітьми. Порівнюйте її із самою собою (тією, якою вона була вчора чи, можливо, буде завтра).

Поради батькам конфліктних дітей

  • · Стримуйте прагнення дитини провокувати сварки з іншими. Треба звертати увагу на недоброзичливі погляди один на одного або бурмотіння собі під ніс. Звичайно, в усіх батьків бувають моменти, коли ніколи й неможливо контролювати дітей. І тоді найчастіше виникають бурі.
  • · Не намагайтеся припинити сварку, обвинувативши іншу дитину в її виникненні і захищаючи свою. Намагайтеся об’єктивно розібратися в причинах її виникнення.
  • · Після конфлікту обговоріть з дитиною причини його виникнення, визначте неправильні дії вашої дитини, що призвели до конфлікту. Спробуйте знайти інші способи виходу з конфліктної ситуації.
  • · Не обговорюйте при дитині проблеми її поведінки. Вона може утвердитися в думці про те, що конфлікти неминучі, і буде продовжувати провокувати їх.

Поради батькам щодо профілактики дитячих страхів

  • 1. Доручення для тривожної дитини мають відповідати віку. Складні завдання прирікають маленьку дитину на неуспіх, зниження самооцінки.
  • 2. Підтримуйте її, говоріть про її впевненість у тому, що дитина зможе виконати завдання
  • 3. Не порівнюйте успіхи дитини з успіхами інших дітей, дуже важливі оптимістичні прогнози на завтра.
  • 4. Не припускайте ситуацій змагання, публічного виступу дитини. Вирази, які боляче травмують дитячі душі, вирази, яких бажано уникати: Я тисячу раз тобі казав… Невже тобі не зрозуміло, що… Скільки разів треба повторювати… Всі люди…, а ти… Ну на кого ти схожа?.. Що ти до мене причепилась?.. Ти такий, як твій батько (мати)… А тепер вирази, які бажано вживати якомога частіше: Ти в мене такий хороший! Порадь мені, будь-ласка… Ти мене завжди правильно розумієш… Ти в мене молодець! Як я тобі вдячна! Які в тебе чудові друзі!

Простір без насильства. Навчіть дітей парвилам безпеки!

  1. Необхідо знати напам'ять адреси,номери телефонів та імена людей, яким ти довіряєш, які піклуються про тебе.
  2. Нікому не дозволяй принижувати та ображати тебе..
  3. Не принижуй та не ображай інших,будь коректним і витриманим у спілкувані.
  4. Не ходи в пізній час один.
  5. Не сідай з незнайомцямидо ліфту.
  6. Якщо тобі загрожуватиме небезпека, тікай і привертай до себе увагу.
НАЦІОНАЛЬНА ГАРЯЧА ЛІНІЯ - 0800500225 (БЕЗКОШТОВНО ЗІ СТАЦІОНАРНИХ ТЕЛЕФОНІВ), 116111 (БЕЗКОШТОВНО З МОБІЛЬНИХ ТЕЛЕФОНІВ).
Безкоштовнанаціональна "Гаряча лінія" з попередження домашнього насильства 0 800 500 335(зі стаціонарних телефонів), 116123 (з мобільних телефонів).
Дидактичні ігри з правового виховання
1. Гра «Як тебе звати?»

Мета: усвідомлення дітьми того, що кожна людина має ім’я та по батькові.

Правила гри: Малята стають колом, кожен передає «сердечко» і називає того, хто стоїть поруч, пестливим іменем. Останнім у колі опиняється вихователь. Вихователь привертає увагу дітей до того, що його ім’я прозвучало разом із по батькові. Пояснює , що дорослих називають на ім’я та по батькові на роботі, а на ім’я – лише близькі люди.

А як вас називатимуть, коли ви станете дорослими?

Вихователь передає сердечко і кожен називає себе на ім’я та по батькові.

2. Гра «Мій день народження»

Мета:Усвідомлення дітьми того, що діти однієї вікової групи мають різні дати народження.

Правила гри:

Вихователь пояснює призначення круга поділеного на чотири сектори: зима, весна, літо, осінь. Пропонує дітям розмістити свої фотографії в секторах за датою народженнята поділитися на чотири команди.

Завдання:

Придумати, якими плодами (овочами, фруктами, ягодами) іменинники частуватимуть своїх гостей. Діти колективно вибирають і викладають плоскі зображення на круг, що символізує тацю.

3. Гра: «І це чудово!»

Мета:Усвідомлення відповідальності перед своїми близькими, осмислення дієвого піклування.

Правила гри:

Малята стають колом. Вихователь дає зразок мовлення: «Мене звати Віра Іванівна. Я люблю частувати свою родину смачними пирогами». Діти роблять жест схвалення (великий палець відігнуто і піднято вгору, інші стиснуті в кулак) і хором промовляють: «І це чудово». Кожен малюк неодмінно повідомляє щось пов’язане з його піклуванням про свою сім’ю і отримує схвалення дітей.

Кiлькiсть переглядiв: 1316